📱 +36 70 321 18 69     📧 info@vistaverde.hu    
  •  
  •  
  •  
  • VEZETŐI IRÁNYTŰ

    "Küzdj azért, hogy fejlődésben maradhass! A jó vezetők mindig jó tanulók is."

    John C. Maxwell

    Vezetői Iránytű: Vezetőfejlesztés a legfőbb vezetői kompetenciák tükrében

    A „Vezetői Iránytű” névre keresztelt 14 alkalmas képzésnél gondosan ügyeltünk a tölcsér szerkezetre a tematika kidolgozásakor. Ennek köszönhetően az elején a vezető saját belső működéséből indulunk ki, majd továbbhaladunk a vezetői funkciók és kompetenciák felé, s ezt követően a vezető és a csoport kapcsolatát vizsgáljuk. A pontot az i-re a teljes szervezeti kép átlátása rakja fel, amivel zárjuk a kurzust. Így tehát a vezető személyétől egy szép íven át eljutunk a teljes szervezet működéséig különböző fejlesztő állomásokon keresztül. A képzést 4 blokkra osztottuk a fent említett témák alapján, melyek önmagukban is megállják a helyüket, s remek fejlesztést nyújtanak 1-1 specifikus témában. A teljes szervezeti működés átlátásához és a vezetői kompetenciák leghatékonyabb kihasználásához érdemes a teljes képzést elvégezni, melyre 2 államilag akkreditált tanúsítványt adunk (1-2. modul, 2-3. modul).

    ONLINE VEZETŐI IRÁNYTŰ KÉPZÉS


    4 modul
    14 téma

    Egy téma tartalmazza:

    - Az előre kiküldött elméleti anyagot
    - A 1,5 órás online workshopot
    - A workshopot követő tudásellenőrzést
    - A workshop és a tudásellenőrzés közti gyakorlófeladatokat

    Opcionálisan választható továbbá:

    Mentor-programban való részvétel, a tudás elmélyítése érdekében.

    1. modul: A karrier titka: önismeret

    A vezetői sikeresség két legjobb bejóslója a mindenki által jól ismert vezetői kompetenciákon kívül az önismeret és az érzelmi intelligencia. Ezt az állítást a gyakorlat és a legújabb kutatások is igazolják, így elmondhatjuk, hogy ezek képezik a vezetés táptalaját, így a vezetőfejlesztést ezzel érdemes kezdeni.

    A képzés 1. blokkjában önmagunk megismerése, és egyes vezetői kompetenciák fejlesztése lesz a hangsúlyban, melyhez mi eszközöket nyújtunk.

    A vezetői önismeret hatással van a vezetőre, a beosztottakra, s az egész munkahelyi légkörre. A sikeres vezetők tisztában vannak az adottságaikkal, készségeikkel, s gyengeségeikkel is, így képesek azokat jól kihasználni, vagy kompenzálni. Az önismeret tudást ad, s ezzel képessé tesz jobb döntések meghozatalára, hogy változhassunk és fejlődhessünk. Ezen a napon a DISC személyiségtipológia megismerésével világítunk rá fontos összefüggésekre a résztvevőkkel, és munkatársaikkal kapcsolatban, ezáltal növelve önismeretüket, s munkahelyi tudatosságukat.

    Sok embernek nincs lehetősége az élete/pályája során elsajátítani, hogy hogyan érvényesítse az akaratát, vagy hogy hogyan oldjon meg problémákat diplomatikus keretek között, ami kiváltképpen vezetőknél rengeteg problémát okozhat. Amennyiben egy vezető saját akaratát mindig másokénak a rovására tudja csak érvényesíteni, az hosszútávon munkahelyi elégedetlenséget, s ezáltal magas fluktuációt okozhat. Ha viszont mindig mások érdekeit veszi figyelembe, akkor hajlamos rossz döntéseket meghozni a népszerűség kedvéért, ami szintén a szervezet teljesítményének csökkenéséhez fog vezetni. Ennek a problémának a feloldásához vezet hozzá az asszertív kommunikáció, mely érzelmi intelligencia nélkül elképzelhetetlen. Ennek fényében ezen a napon erre is hangsúlyt fektetünk, kitérve arra, hogy meddig vonódhat be egy vezető a munkatársai érzelmeibe. Mikor vagyunk vajon túl távolságtartóak, ami a légkör rovására mehet, s mikor vagyunk túlságosan bevonódók, ami a saját munkánk elvégzését nehezíti meg? A résztvevők ezekre a kérdésekre is választ kapnak a nap során.

    A túl magas munkahelyi stressz szintén a teljesítmény rovására mehet, s hosszú távon kiégéshez vezethet, ami munkahelyi és egészségügyi szempontból is mérhetetlenül káros. Érdemes tehát minél hamarabb megfelelő stressz- és konfliktuskezelő stratégiákat alkotnunk. A tréning ezen napja a stressz, ezen belül is a munkahelyi stressz természetének megismerésével, a stresszkezelés és a konfliktuskezelés kreatív technikáinak elsajátításával foglalkozik. A résztvevőknek lehetősége nyílik a fogalom átkeretezésére, és ezzel a stresszorok és konfliktusok adaptív kezelésére.

    Mely kompetenciákat fejleszti ez a blokk?

    • Vezetői önismeret
    • Érzelmi intelligencia
    • Empátia
    • Asszertív kommunikáció
    • Stresszkezelés
    • Konfliktuskezelés
    • Reziliencia

    2. modul: Vezetők eszköztára

    Sokan úgy gondolják, hogy vezetőnek születni kell. Ez az állítás azt a gondolkodásmódot hozza magával, hogy ha bizonyos képességek birtokában vagy, akkor nem kell fejlesztened magad, hiszen az bőven elég a vezetéshez, s azt is, hogyha egyes képességed hiányoznak, akkor mondj le a vezetésről, mert nem neked való. Ez a szemléletmód mára elavult, hiszen tudjuk, hogy szinte minden készség fejleszthető. Természetesen vannak egyéni különbségek, van aki előnnyel indul, de kellő motivációval és kitartással kiváló vezetővé válhatsz Te is. Azt szokták mondani, hogy az élsportolóknál a sikerhez 20% adottság szükséges, és 80% kemény munka. A vezetőknél hasonló az arány, tehát a folyamatos fejlesztés elengedhetetlen a kiválóság eléréséhez.  

     

    Ahhoz, hogy a különböző kompetenciákat fejleszteni tudjuk, először fel kell ismerni, hogy mik azok a főbb elemek, amik szükségesek a jó vezetéshez, s hogy a résztvevők mennyire vannak birtokában az adott készségeknek. A különböző képességek birtoklása önmagában azonban kevés, tudni kell, hogy mit mikor érdemes alkalmazni, így ezen a napon a helyzetfüggő vezetés elméletét kötjük össze a legfontosabb vezetői kompetenciákkal.

    Nem véletlenül lett manapság egyre divatosabb a coaching szemléletű vezetés. Ez a szemléletmód részben fiatalabb generációk igényeit követi, hiszen nekik sokkal nagyobb a visszajelzés igényük, s szeretnének folyamatosan fejlődni ezáltal. Azt is tudjuk, hogy attól hogy egyes generációk neveltetésüknél fogva nem kérnek visszajelzést, az nem jelenti azt, hogy nincs rá szükségük. A coach szemléletű vezető nem csak folyamatos visszajelzést ad kollégáinak, hanem tisztában van a céljaikkal, s támogatja őket azoknak elérésében. Ahhoz, hogy valaki be tudja építeni a vezetői mindennapjaiba a coachingot, tisztában kell lennie a módszertan alapjaival. Ez a nap tehát magára a coaching módszertanra fókuszál, különösen nagy hangsúlyt fektetve a kérdezéstechnikára.

    A coaching szemléletű vezetés szerint a vezető feladata, hogy a munkatársak átlássák a szervezeti víziót, s képesek legyenek az üzleti irányvonalak ismeretében a pillanatnyi legjobb tudásuk szerint haladni a közös cél felé. Ehhez a vezetőnek szem előtt kell tartania beosztottainak egyéni fejlődését is az üzleti növekedés mellett, a hosszútávú elégedettség érdekében. Ezen a napon azzal foglalkozunk, hogy a korábban elsajátított coaching alapokat hogyan tudjuk úgy bevinni a szervezeti kultúrába, hogy megtartsuk az egyensúlyt vezetői és coach mivoltunk között, s ezáltal növeljük a vállalat sikerességét.

    Mely kompetenciákat fejleszti ez a blokk?

    • Különböző vezetői kompetenciák felismerése
    • Helyzetfüggő vezetés
    • Coaching szemléletű vezetés
    • Kérdezéstechnika
    • Agilis vezetés
    • Aktív figyelem

    3. modul: Team – egyénekből csapat

    Egyénekből csapatA korábbi blokkban szó esik a legfőbb vezetői kompetenciákról, s a helyzetfüggő vezetésről. Ezek a témák már elővételezik, hogy csupán rendelkezni adott tulajdonságokkal nem elegendő, a környezet is nagyon fontos, ahol használni kell őket. Lehet, hogy egy vezető egy bizonyos szervezetben remek eredményeket ér el, de korántsem biztos, hogy egy más kultúrájú, de hasonló profilú cégnél is képes lenne ugyanazokat a célszámokat hozni. Ezt a különbséget a környezet, s még inkább a vezető beosztottainak a különbsége okozza. Fontos tehát felismerni, hogy mely csoportra hogyan lehet hatni, mivel lehet a legjobb teljesítményt kihozni belőlük, a közös sikerek elérése érdekében.  

    Ahhoz, hogy valaki jó csoportvezetővé váljon fontos ismernie a csoport tagjait. Ehhez elengedhetetlen a különböző csoportszerepek ismerete. Ezen az alkalmon ez utóbbi ismertetésre kerül, majd átbeszéljük a különböző csoportösszetételek dinamikáját, s a lehetséges konfliktusforrásokat a csapatban.

    A csoport szociálpszichológiai alapjait ismerve a jó vezetéshez a következő lépés a különböző motivációs elméletek ismerete, mely rávilágít, hogy a különböző személyiségű embereket különbözőféleképpen lehet motiválni. Ez a blokk segít beazonosítani, hogy a résztvevők beosztottai milyen kategóriába tartozhatnak, s ezáltal mi lenne számukra a legmegfelelőbb motiváció. Ezen felül a résztvevők önismerete is nő, ami által fény derül a számukra legnagyobb motivációs erővel bíró tényezőkre is.

    Sok vezető számára egyes alapvető vezetői feladatok, mint a delegálás és számonkérés problémát okoznak. A delegálás mellőzése bizonyos beosztott-szám, s cégméret fölött már komoly problémákat okozhat. Meg kell tanulni kiadni a kezünkből az irányítást. Ehhez szükséges azonban a megfelelő ellenőrzési és számonkérési stratégia kialakítása, ami által biztosak lehetünk abban, hogy a munka megfelelően el lesz végezve. Az asszertivitás alapjaival felvértezve, ezt a tudást elmélyítve, ezen a napon a résztvevők elsajátítják az asszertív delegálást, számonkérést és nemet mondást is.

    A vezető számára a munkahelyi stressz és a kiégés monitorozása nem csak önmagára nézve fontos, hanem az egész csapata számára is, hiszen ahogy a vezető teljesítménye hatással van a csoportra, éppígy igaz ez fordítva is. Fontos tehát, hogy a vezető képes legyen detektálni a burnout jeleit, s azt meg tudja akadályozni. A végső cél pedig, hogy preventív módon lépéseket tehessen a stressztünetek kialakulása ellen.

    Mely kompetenciákat fejleszti ez a blokk?

    • Csoport összeállítás
    • Csoport vezetés
    • Konfliktuskezelés a csoporton belül
    • Önmotiváció
    • Munkatársak motiválása
    • Kommunikáció
    • Delegálás
    • Számonkérés, ellenőrzés
    • Stresszkezelés
    • Burnout tüneteinek felismerése, kezelés, prevenciója

    4. modul: Szervezetfejlesztés

    Ismert jelenség, hogy bizonyos vezetőket addig léptetnek előre a ranglétrán, ameddig olyan pozícióba kerülnek, ahol már nem tudják ellátni a feladataikat. Ez részben a fejlesztés hiányának, vagy a nem megfelelő fejlesztésnek köszönhető. A vezetőfejlesztés ugyanis nagyon gyakran csak kompetenciafejlesztésből áll, ami ugyan szükséges, de a korábbi blokkok tanulságait levonva látható, hogy önmagában nem elegendő. Egy bizonyos szint fölött elkerülhetetlen, hogy egy hatékony vezető átlássa a szervezeti struktúrát, s a teljes képben tudjon gondolkodni. Ehhez ad segítséget a képzés utolsó blokkja.

    Ebben a blokkban bemutatjuk a szervezetet, mint rendszert, ahol a különböző változások kölcsönhatások sorozatát indítják el, mely az egész cégre kiterjedő hatással van. Bemutatjuk azokat a tényezőket, melyek kihívást jelenthetnek egy mai szervezetnek, s eszközöket adunk a kezelésükhöz.

    A teljesítményértékelés sok munkahelyen már szitokszónak számít, pedig ez a munkavállalók és a szervezet érdekeit hivatott szolgálni. Az értékelési- és ösztönzési rendszer rossz használata vezethet ezeknek a negatív attitűdöknek a kialakulásához. Ezen a napon bemutatjuk, hogy hogyan lehet ezeket a rendszereket jól használni, s hogy miért lehetnek igazán hasznosak vezetők és beosztottak számára is.

    A különböző vállalatok rengeteget költenek olyan tudás elsajátítására különböző trénerek és oktatók megbízásával, amely tudást a cégen belül már rengetegen birtokolják. A megfelelő tudásmenedzsment ezt a költséget csökkenti, a meglévő szervezeti tudás felhasználása által. Ennek egy jól ismert formája a mentorrendszer, mely ezen a napon számos másik tudásmenedzselő módszer mellett bemutatásra kerül.

    A „Big Picture”-ben való gondolkodásmód elsajátításához olyan eszközökre van szükségük a vezetőknek, amivel a rendszerben talált hibákat, problémákat ki tudják küszöbölni. Erre ad megoldást ez a nap, mely szépen keretbe foglalja a korábban elsajátított tudást.

    Mely kompetenciákat fejleszti ez a blokk?

    • Szervezeti felépítés ismerete
    • Szervezeti problémák átlátása, kezelése
    • Generációs pszichológia ismerete
    • Teljesítményértékelési rendszerek működésének átlátása
    • Ösztönzési rendszerek értelmezése és megfelelő használata
    • Tudásmenedzsment
    • Szervezetfejlesztési eszközök ismerete
    • Kudarctűrő, innovatív szervezet kialakítása
    • Változás menedzsment

    Regisztráció

      Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.

      TOVÁBBI KÉPZÉSEK

      Mediatorkepzes 100x100 ikon

      MEDIÁTOR KÉPZÉS

      Munkavállalói elégedettségfelmérés ikon

      BELSŐ TRÉNER KÉPZÉS

      mediáció továbbképzés

      MEDIÁCIÓ TOVÁBBKÉPZÉS

      life coach továbbképzés

      COACH TOVÁBBKÉPZÉS

      Kiemelt

      AKTUÁLIS

      A kiégés és a coaching kapcsolata

      A kiégés (burnout szindróma) a modern kor népbetegségének tartott tünetegyüttes, melyről többnyire a munka kontextusában hallhatunk. Azok a személyek esnek a kiégés által veszélyeztetett kategóriába,

      Bővebben »
      Vista Verde logó
      1085 Budapest, József krt. 37-39., IV. em.
      Engedélyezett felnőttképzési nyilvántartásba vételi szám: E-000378/2014
      NAIH reg.szám: NAIH-94040/2016 és NAIH-94041/2016